هزینه زندگی دانشجویی در کیش

هزینه زندگی دانشجویی در کیش

جزیره زیبای کیش علاوه بر یک مقصد عالی برای گردشگری، مقصدی برای تحصیل دانشجویان نیز است. کیش دارای دانشگاه‌های معتبر زیر نظر دانشگاه تهران و صنعتی شریف است بنابراین هرساله دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در کیش به این شهر سفر می‌کنند. اقامت در کیش با سایر شهرهای ایران تفاوت‌هایی دارد. هزینه زندگی دانشجویی در کیش نسبت به سایر شهرهای ایران بیشتر است. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم. البته می توانید آپارتمان کیش را نیز تجربه کنید.

هزینه زندگی دانشجویی در کیش به چه صورت است

اگر جزیره کیش را برای تحصیل انتخاب کرده‌اید باید نکاتی را در نظر بگیرید. برای اقامت در کیش به دو صورت می‌توانید اقدام کنید که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم.

استفاده از خوابگاه دانشجویی

خوابگاه‌های دانشجویی از طرف دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و شامل امکاناتی مثل تلویزیون، یخچال فریز، ماشین لباسشویی، گاز، تخت و اتو است بنابراین می‌توانید به‌راحتی با سایر دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی اقامت کنید. اگر تمایل به استفاده از خوابگاه را ندارید باید به فکر اجاره واحد مسکونی یا سوئیت باشید.

اجاره واحد مسکونی یا سوئیت در کیش

اجاره منزل یا سوئیت در کیش نسبتاً بالا است و اگر بخواهید به‌صورت تنها اقدام به اجاره منزل نمایید باید هزینه نسبتاً زیادی را بپردازید. شما می‌توانید با چند دانشجو یک منزل را اجاره کنید و به این صورت هزینه بین چند نفر تقسیم می‌شود و مبلغ کمتری را می‌پردازید. هزینه زندگی دانشجویی در کیش فقط شامل اجاره منزل نیست. بلکه برای زندگی در کیش شما باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. در کل می توانید خرید اقساطی آپارتمان در کیش را نیز انتخاب کنید.

هزینه خوردوخوراک

وقتی در کیش اقامت کردید علاوه بر پرداخت هزینه اقامت و هزینه‌های دانشگاه هزینه‌های خوردوخوراک را نیز باید به هزینه زندگی دانشجویی در کیش اضافه کنید. در کیش میوه و سبزی‌های تازه از سایر شهرها و یا کشورهای اطراف به جزیره آورده می‌شود و به همین دلیل قیمت آن نسبت به سایر شهرها بیشتر است. همچنین گوشت نیز فقط در سوپرمارکت‌ها موجود است. به همین دلیل هزینه خوردوخوراک در کیش نسبت به سایر شهرها بیشتر است.

هزینه زندگی دانشجویی در کیش: هزینه رفت‌وآمد در جزیره کیش

برای رفت‌وآمد در جزیره کیش می‌توانید ماشین شخصی تهیه کنید. کیش جزو مناطق آزاد تجاری است و شما می‌توانید با قیمت بسیار کمتری نسبت به سایر شهرها از جدیدترین ماشین‌های روز دنیا استفاده کنید که البته مستلزم پرداخت مبلغ بالایی برای خرید ماشین است. اگر بخواهید از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید می‌توانید از تاکسی، مینی‌بوس و تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنید.

باتوجه‌به تعداد بالای تاکسی در جزیره کیش و همچنین وجود تاکسی‌های باکیفیت مشکلی برای جابه‌جایی در شهر نخواهید داشت. اگر اهل ورزش‌کردن باشید می‌توانید از دوچرخه برای تردد در شهر استفاده کنید و به این صورت علاوه بر اینکه ورزش می‌کنید هزینه‌های زندگی خودتان را هم کاهش می‌دهید. درصورتی‌که برای پرداخت هزینه زندگی دانشجویی در کیش مشکلی ندارید با تهیه ماشین هیچ دغدغه‌ای برای رفتن به دانشگاه یا تردد در شهر نخواهید داشت. گزینه خرید ملک در کیش نیز قابل تامل است.

قوانین زندگی در کیش

از تفاوت‌های دیگر زندگی در کیش قوانینی است که برای زندگی در این شهر باید آن‌ها را رعایت کنید. اخذ کارت شهروندی یکی از این قوانین است. اگر ۶ ماه در جزیره کیش زندگی کنید می‌توانید تقاضای دریافت کارت شهروندی کنید. به شهروندان کیش، کیش وند می‌گویند. دریافت کارت شهروندی شما را از گردشگران متمایز می‌کند و مزایایی مانند تخفیف برای استفاده از رستوران‌ها، ورود و خروج خودرو به داخل و خارج از جزیره، ورود و خروج لوازم و اثاث منزل و ... دارد. شما می توانید از قیمت آپارتمان کیش نیز اطلاعاتی بگیرید.

این کارت‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند و رنگ‌های مختلفی دارند. به ساکنین بومی جزیره که متولد کیش هستند کارت کیش وندی سبزرنگ داده می‌شود. به خانواده‌ها کارت آبی و به مجردها کارت زرد می‌دهند. برای بازرگانان و تجار داخلی کارت سفید و برای تجار خارجی کارت صورتی صادر می‌شود. شما با گرفتن کارت کیش وندی و برخورداری از تخفیف‌ها می‌توانید هزینه زندگی دانشجویی در کیش را مدیریت کنید.

قوانین رانندگی در کیش

اگر قصد تهیه ماشین را دارید باید بدانید رانندگی در کیش با شهرهای دیگر ایران فرق دارد و قوانین خاص خودش را دارد. اگر مشکلی برای پرداخت هزینه زندگی دانشجویی در کیش ندارید و ماشین شخصی دارید باید بدانید استفاده از بوق ماشین در کیش ممنوع است. همچنین در کیش حتماً باید بین خطوط رانندگی کنید.

سرعت مجاز در شهر را باید رعایت کنید و نکته بسیار جالبی که وجود دارد این است که در کیش حتماً باید ماشینتان را تمیز کنید و رانندگی با ماشین کثیف جریمه دارد. اگر فکر می‌کنید می‌توانید با آب ماشینتان را بشویید اشتباه می‌کنید چون املاح موجود در آب باعث شوره روی ماشین می‌شود و ماشین تمیز نمی‌شود و مجبور هستید هفته‌ای یکبار از کارواش استفاده کنید و این هزینه را به هزینه زندگی دانشجویی در کیش اضافه کنید.

مزایای زندگی در کیش

باتوجه‌به شرایط خاص و هزینه‌های بالاتر زندگی در کیش این شهر به دلیل برخورداری از آب‌وهوای گرم و معتدل، قوانین شهروندی، تمیزی و زیبایی شهر، دانشگاه‌های معتبر و ... به یک مقصد عالی برای زندگی تبدیل شده است.

سکوت و آرامش در این جزیره به شما کمک می‌کند تا از استرس دور باشید و یک زندگی آرام و راحت را تجربه کنید. دریای آرام و ساحل زیبای این جزیره هرگز تکراری نمی‌شود و برای زندگی و تحصیل بسیار مناسب است. فروش آپارتمان کیش برای سرمایه گذاری مناسب است می توانید درباره آن اطلاعات کافی بگیرد.

هزینه‌های جانبی زندگی در کیش

هزینه زندگی دانشجویی در کیش علاوه بر مطالبی که در بالا گفتیم شامل پرداخت هزینه‌های مربوط به اینترنت، قبض موبایل، هزینه بنزین برای ماشین شخصی، هزینه تفریحات و ... است. باتوجه‌به اینکه شما تمام اقلام خوراکی مورد نیازتان را باید از سوپرمارکت‌های بزرگ تهیه کنید قیمت‌های بیشتری را باید بپردازید. این مسائل باعث افزایش هزینه زندگی دانشجویی در کیش می‌شود.

کلام آخر هزینه زندگی دانشجویی در کیش

زندگی در جزیره زیبای کیش علی‌رغم قوانینی که دارد بسیار دلچسب است. این جزیره زیبا بسیار تمیز است و ریختن آشغال در خیابان‌های این شهر جریمه دارد و این موضوع باعث شده است که مردم به تمیزی عادت کنند. وجود ماشین‌های به‌روز و باکیفیت و سیستم حمل‌ونقل عمومی مناسب به شما در جابه‌جایی در شهر کمک می‌کند. سعی کنید جاهای دیدنی کیش را نیز ببینید.

استفاده از دوچرخه در این شهر مرسوم است و باعث کاهش هزینه زندگی دانشجویی در کیش می‌شود. اکثر خیابان‌های این شهر برای دوچرخه سواران ایمن است. آرامش و سکوت این شهر شما را از استرس زندگی در شهرهای بزرگ و شلوغ رها می‌کند. دانشگاه‌های معتبر زیر نظر وزارت علوم و وابسته به دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف محل مناسبی برای تحصیل در تمام مقاطع را برای علاقه‌مندان به تحصیل فراهم کرده است.