مزایای زندگی در کیش

مزایای زندگی در کیش

زمانی که بحث مهاجرت و زندگی در هر نقطه‌ای از جهان به میان آید، معمولاً اولین چیزی که ذهن افراد را درگیر می‌کند و به دنبال یافتن اطلاعاتی در مورد آن هستند، ابتدایی‌ترین ملزومات، حقوق و شرایط زندگی در آن منطقه است. جزیره زیبای کیش هم از این قاعده مستثنی نیست. مزایای زندگی در کیش بسیاری از افراد را مجاب می‌کند که این جزیره دوست‌داشتنی را برای زندگی انتخاب کنند. در بررسی محل سکونت، مواردی مانند بازار کار، آب‌وهوا و فرهنگ عمومی مردم ازجمله چیزهایی است که اهمیت زیادی دارد و کیفیت زندگی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. در ادامه به بررسی تک‌تک این فاکتورها که از ویژگی‌ها و مزایای زندگی در کیش به‌حساب می‌آیند، صحبت می‌کنیم.

قیمت خوردوخوراک و کالاها در جزیره کیش و پیش فروش در کیش

قیمت کالاها در جزیره کیش تا حد زیادی به خارجی یا ایرانی بودن آن بستگی دارد. ازآنجایی‌که کیش از بسیاری از مراکز پخش کالا فاصله دارد، هزینه حمل‌ونقل و باربری هم به قیمت اصلی کالاها اضافه می‌شود. شاید هزینه میوه و تره‌بار در این صورت بیشتر شود؛ اما در مورد کالاهای وارداتی این‌گونه نیست. در جزیره کیش کالاهای خارجی و وارداتی از پرداخت گمرک معاف هستند و عموماًً با صرف هزینه بسیار کمتری می‌شود آن‌ها را در جزیره خریداری کرد. این یکی از مزایای زندگی در کیش است.

شرایط اسکان در جزیره؛ قیمت آپارتمان کیش

خانه‌های کیش عموماً در برج‌ها، شهرک‌ها و یا در مجتمع‌های مسکونی قرار گرفته‌اند. نرخ مسکن در کیش به‌طورکلی مقداری بالاتر از سایر شهرهای ایران است. لازم به ذکر است که خانه‌های اجاره‌ای در کیش به نسبت خانه‌های فروشی دارای متراژ کمتری هستند؛ اما به دلیل تنوع بالا در متراژ و موقعیت خانه‌ها با کمی جستجوی کافی می‌شود موارد مناسب از لحاظ قیمت و دیگر شرایط را پیدا کرد.

از طرف دیگر هزینه خانه در مناطق مسکونی قدیمی جزیره همانند منطقه سفین نسبت به سایر نقاط آن کمتر است. برج‌هایی که در خط ساحلی کیش واقع شده‌اند بسیار لوکس هستند و قیمت بالایی دارند. به‌طورکلی تنوع بالا در متراژ و قیمت منزل از مزایای زندگی در کیش محسوب می‌شود.

حمل‌ونقل در جزیره کیش و خرید آپارتمان کیش

در جزیره کیش وسایل حمل‌ونقل عمومی مختلفی وجود دارد که می‌توان گفت ارزان‌ترین آن‌ها مینی‌بوس است. خطوط مینی‌بوس بیشتر مرکز خریدهای مهم و تفریحی این جزیره را تحت پوشش خود قرار داده‌اند و می‌شود به‌راحتی از آن‌ها استفاده کرد. البته که امکان بردن خودروی شخصی شما هم به جزیره کیش وجود دارد که این وابسته به شرایطی مانند مدل ماشینتان است. سفر با تاکسی هم از کاربردی‌ترین روش‌های حمل‌ونقل در جزیره کیش محسوب می‌شود. به طور معمول دو مدل تاکسی در جزیره کیش یافت می‌شود؛ تاکسی سفید و تاکسی زرد.

تاکسی سفید و زرد چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

تاکسی‌های سفید به‌عنوان خودروی دربستی در جزیره محسوب می‌شوند و از این لحاظ برای جابه‌جایی‌های خانوادگی بیشتر به کار می‌آیند. تاکسی‌های زرد هم مانند تمام تاکسی‌های زردرنگ کشور، ماشین‌های خطی جزیره به‌حساب می‌آیند که نرخ سفر با آن‌ها به‌وسیله تاکسی‌متر محاسبه می‌شود. علاوه بر این موارد، تاکسی‌های اینترنتی در جزیره کیش وجود دارند که مانند دیگر نقاط کشور خدمات خوبی به کیشوندان می‌دهند. در دسترس بودن همیشگی این خدمات از مزایای زندگی در کیش است و حمل‌ونقل مناسب یکی از دلایل اقبال عمومی مردم نسبت به این جزیره است.

آب‌وهوای جزیره؛ از مزایای زندگی در کیش

سازگاری با آب‌وهوای کیش نیز یکی از مسائل برای هر شخصی است که این جزیره را برای زندگی انتخاب می‌کند. میانگین دمای هوای جزیره کیش معمولاً ۲۶ درجه سانتی‌گراد است. گرمای شدید و طاقت‌فرسای کیش از ماه اردیبهشت شروع می‌شود و در ماه مرداد به اوج خود می‌رسد. این گرما ممکن است تا آبان هم ادامه داشته باشد. ازآنجایی‌که هر چهار طرف جزیره کیش را دریا گرفته است، این گرما همیشه با رطوبت همراه است و شرجی بودن هوا احتمالاً برای هرکسی خوشایند نباشد؛ اما جای نگرانی نیست. در دو فصل تابستان و بهار تمام مناطق جزیره به کولرگازی مجهز هستند. پاییز و زمستان هم این جزیره هوای مطبوع و متعادلی را برای کیشوندان به ارمغان می‌آورد.

فرهنگ عمومی مردم جزیره؛ پیش خرید واحد60متری در کیش

می‌توان به قطع گفت که در حال حاضر بیشتر کسانی که در جزیره به زندگی مشغول هستند از شهرهای مختلف کشور به این منطقه مهاجرت کرده‌اند. در واقع مردم بومی کیش جمعیت کوچکی از این منطقه به‌حساب می‌آیند که فرهنگ عمومی زندگی‌شان بسیار شبیه به مردم بوشهر و هرمزگان است. جزیره کیش از لحاظ آمار سواد و اشتغال وضعیت کاملاً مطلوبی دارد.

بیشتر از ۹۰ درصد جمعیت کیشوندان باسواد محسوب می‌شوند. از طرف دیگر مردم کیش از لحاظ رعایت قوانین رانندگی و نظافت شهر در تمام کشور سرآمد هستند و می‌توانند الگویی برای دیگران به‌حساب بیایند. به‌طورکلی فرهنگ عمومی مردم جزیره از سطح بسیار بالایی برخوردار است و این از دیگر مزایای زندگی در کیش خواهد بود.

دیگر مزایای زندگی در کیش، آپارتمان کیش

  • از اصلی‌ترین مزایای زندگی در کیش می‌توان به آرامش و نظم بسیار زیادی که در جزیره جریان دارد اشاره کرد. این موضوع بسیاری از افراد را مشتاق برای زندگی در این منطقه کرده است. برای مثال در کیش تردد موتورسیکلت‌های بنزینی دیده نمی‌شود، بوق زدن ممنوع است و مسیرهای دوچرخه‌سواری منظم و مشخص‌شده‌ای وجود دارد.
  • در جزیره کیش معمولاً ترافیک نیست و رعایت قوانین راهنمایی‌ورانندگی به نسبت دیگر شهرها ملموس‌تر است.
  • نظافت و نظم اهمیت بسیار زیادی در این جزیره دارد و حتی ماشین‌های کثیف نیز جریمه می‌شوند.
  • کیش یکی از ۴ منطقه اول در جهان است که از نظر میزان اکسیژن حرفی برای گفتن دارد. این سبب می‌شود که مردم کیش انرژی بیشتری داشته باشند و کمتر خسته شوند. این از مهم‌ترین مزایای زندگی در کیش است.
  • این جزیره به دلیل بودن در منطقه آزاد از لحاظ صنعت گردشگری توسعه‌یافته محسوب می‌شود.
  • کیش مناظر طبیعی بسیار زیبایی دارد و از لحاظ بصری از بهترین مناطق دنیا به‌حساب می‌آید.

کلام پایانی

به شکل جامع و کامل با مزایای زندگی در کیش آشنا شدید. این جزیره از زیباترین و جذاب‌ترین مناطق گردشگری محسوب می‌شود و زندگی در آن برای بسیاری از افراد یک هدف و امتیاز ویژه به‌حساب می‌آید. اصلی‌ترین مزایای زندگی در کیش که می‌تواند هرکسی را مجاب به مهاجرت به آن جزیره کند را برایتان شرح دادیم. امیدواریم توانسته باشیم به شما کمک کنیم.