خرید خانه در کیش برای زندگی

خرید خانه در کیش برای زندگی

زندگی در شهرهای پرجمعیت و پرترافیک مثل تهران و کلان‌شهرها، بسیار خسته‌کننده و طاقت‌فرسا است. به همین خاطر است که اکثر افراد به مهاجرت فکر می‌کنند. بااین‌حال ممکن است برای افرادی که زندگی در تهران و شهرهای بزرگ با امکانات ویژه را تجربه کرده‌اند، سخت باشد که بتوانند خودشان را با امکانات اندک شهرهای کوچک وفق بدهند. به همین منظور شاید بسیاری تصمیم داشته باشند که مهاجرت به خارج از کشور را تجربه کنند. یکی از بهترین گزینه‌ها در هنگام بازنشستگی، خرید خانه در کیش برای زندگی است. زندگی در کیش باتوجه‌به اینکه منطقه آزاد محسوب می‌شود شرایط خود را دارد. البته مناطق مسکونی کیش دارای امکاناتی هستند که می‌توانند به‌خوبی پاسخگوی نیازهای شهروندان باشند.

درست است که مهاجرت به خارج از کشور مزایای ویژه‌ای دارد، لیکن ممکن است هرکسی قادر نباشد بافرهنگ غیرایرانی کنار بیاید. برای این دسته از افراد خرید خانه در کیش برای زندگی گزینه بسیار ایده‌آلی خواهد بود.

نخستین چیزی که با شنیدن اسم جزیره کیش به ذهن می‌رسد، بازارها و مناطق گردشگری آنجا است. اما تاکنون به این فکر کرده‌اید که این جزیره می‌تواند برای زندگی نیز مکان مناسبی باشد؟ درصورتی‌که تصمیم دارید به این جزیره مهاجرت کنید، می‌بایست از شرایط خرید خانه در کیش برای زندگی آگاهی داشته باشید. در این مطلب قصد داریم به‌طورکلی شما را با شرایط خرید خانه در کیش برای زندگی آشنا کنیم.

خرید خانه در کیش

پیش از آنکه بخواهید برای خرید خانه در کیش اقدام نمایید، لازم است بدانید که اسناد مالکیت خانه در جزیره کیش با سایر مناطق کشور متفاوت است. از طریق دو مرجع جهت خرید خانه در کیش برای زندگی می‌‌توان سند رسمی مالکیت دریافت کنید: سازمان منطقه آزاد کیش و اداره ثبت‌اسناد.
سازمان منطقه آزاد کیش طبق قانون مناطق آزاد، متصدی اداره جزیره کیش است. بدین ترتیب واگذاری زمین‌ها جهت احداث ساختمان نیز از طریق همین سازمان صورت می‌پذیرد. پس از پایان عملیات ساخت و اخذ پایان کار می‌توان جهت دریافت سند مالکیت به این سازمان مراجعه کرد. توجه داشته باشید که سند مالکیتی که از طریق این سازمان ارائه می‌شود کاملاً دارای اعتبار است و برای درب تسهیلات از بانک‌ها نیز این سند مورد قبول است.

نکته قابل‌توجهی که در خصوص اسناد صادر شده از سازمان منطقه آزاد کیش وجود دارد این است که انتقال این اسناد معاف از مالیات بوده و در مجموع تشریفات انتقال کمتری دارند.
گروه دیگر اسناد خانه‌های جزیره کیش مثل سایر سندهای کشوری هستند. سندهایی که به سند تک‌برگ معروف‌اند و جهت دریافت آنها می‌بایست ابتدا مبایعه‌نامه تنظیم نمود و بعد به دفتر اسناد رسمی مراجعه کرد. به دلیل استعلام‌های مربوطه از دارایی، نقل‌وانتقال این اسناد چند روز بیشتر از سندهای سازمان منطقه آزاد زمان خواهند برد.

بهترین مناطق مسکونی در کیش

در حال حاضر بیشتر افراد و ساکنین جزیره کیش، فاز دو شهرک صدف را بهترین منطقه مسکونی این جزیره می‌دانند. فاز دو شهرک صدف علاوه بر اینکه از امکانات پیشرفته‌ای برخوردار است، ساختمان‌های نوساز و مدرنی در آن بنا شده است. در خیابان‌ها و ساختمان‌های فاز دو این شهرک امنیت، آرامش و نظم خاصی مشاهده می‌شود که شما را به سکونت در آنجا ترغیب می‌کند. البته از قیمت بسیار بالای خرید خانه در کیش برای زندگی در این منطقه نباید غافل شد.

اگر به دلیل نزدیکی به دریا جزیره کیش را انتخاب کرده‌اید، شهرک دامون به‌عنوان یک شهرک ساحلی گزینه بسیار ایده‌آلی خواهد بود. این شهرک بافتی ترکیب شده از خانه‌های ویلایی، آپارتمان‌ها، برج‌ها و نیز منازل دوبلکس است. این منطقه از کیش به بافت کشورهای صنعتی و پیشرفته بسیار نزدیک بوده و اکثر افراد برای سکونت شخصی خود این منطقه را ایدئال می‌دانند.

چنانچه به لحاظ مالی جهت خرید خانه‌های لوکس و گران‌قیمت مشکل خاصی ندارید ما به شما خرید خانه در این دو شهرک را پیشنهاد می‌کنیم. البته نباید از ویو خارق‌العاده و شگفت‌انگیز برج‌‌های دوقلو غافل شد. هرچند ناگفته نماند که خرید آپارتمان در برج‌های دوقلو به وضعیت مالی درخوری نیاز دارد.

قیمت خانه در کیش

چنانچه قصد خرید خانه در کیش برای زندگی را دارید، باید از قیمت‌های آن مطلع شوید. در خصوص قیمت خانه در کیش، باید آن را با مناطق گران‌قیمت تهران مقایسه کنیم. هزینه خرید ملک در کیش بسیار زیاد است. البته امکان خرید خانه برای سرمایه‌گذاران در نقاط ارزان‌تر وجود دارد.

قیمت خرید خانه در کیش برای زندگی باتوجه‌به منطقه موردنظر و امکانات آن متفاوت است. باید بگوییم که قیمت یک متر زمین در شهرک صدف و شهرک دامون با قیمت زمین در بعضی از بخش‌های نیاوران برابری می‌کند و حتی بیشتر است. درهرصورت جزیره کیش به دلیل نمای بسیار مدرن و اروپایی خود، مکان بسیار ایده‌آلی جهت خرید ملک توسط اقشار مرفه است.

درصورتی‌که می‌خواهید اطلاعات جامع‌تری در مورد قیمت ملک در کیش کسب کنید، بهتر است به مشاورین املاک موجود در این جزیره مراجعه کنید و از مناطق گران‌قیمت و یا مناطق ارزان نشین جویا شوید. ولی چنانچه برای سرمایه‌گذاری و یا حتی خرید خانه در کیش برای زندگی، قصد دارید یکی از واحدهای برج‌های دوقلوی کیش را بخرید، باید بدانید که قیمت این واحدها از منازل مسکونی و آپارتمانی در دیگر نقاط جزیره کیش مانند شهرک صدف و دامون خیلی بیشتر است. البته خوب است نگاهی به موقعیت جغرافیایی این سازه کم‌نظیر بیندازید تا قیمت واحدهای آپارتمانی آن برای شما توجیه شود.

خرید خانه در ارزان‌ترین منطقه جزیره کیش

اگر به دنبال خرید خانه در کیش برای زندگی هستید و می‌خواهید در یک منطقه ارزان‌قیمت باشد، باید به محلات قدیمی مراجعه کنید. در میان این مناطق، محله سفین از قیمت پایین‌تر و کیفیت مطلوب‌تری برخوردار است. هرچند این منطقه به مناطق بومی‌نشین و بافت قدیمی کیش نزدیک است، اما دارای بافت مدرن و نوساز نیز است. این منطقه به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن املاکش، موقعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آید.

جمع‌بندی| خرید خانه در کیش برای زندگی

خرید خانه در کیش برای زندگی، به دلیل برخورداری از هوای پاک، ترافیک کم و امکانات رفاهی خوب یکی از گزینه‌های خوب برای مهاجرت درون کشوری است. پیشرفت کیش کاملاً بر حسب طرح توسعه شهری کیش صورت‌گرفته است و اکثر خانه‌های مسکونی آن در شهرک‌هایی ویژه قرار دارند.

در کیش نظارت بر ساخت‌وساز بسیار زیاد است و به این خاطر جزیره کیش از ساختمان‌هایی باکیفیت بسیار مناسب برخوردار است. اسناد خانه‌ها در کیش از طریق سازمان مناطق آزاد کیش و اداره ثبت‌اسناد ارائه می‌گردد. سندهای سازمان مناطق آزاد کیش ضمن نقل‌وانتقال از مالیات معاف هستند. چنانچه تصمیم به سرمایه‌گذاری دارید، بهترین موقع جهت خرید خانه در کیش برای زندگی، موقع رکود بازار مسکن است.