بهترین زمان خرید خانه در جزیره کیش

بهترین زمان خرید خانه در جزیره کیش

اگر به خرید خانه در جزیره کیش فکر می‌کنید اما نمی‌دانید بهترین زمان خرید خانه در کیش چه موقعی است این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. زندگی در شهرهای شلوغ و پرترافیک خسته‌کننده و فرساینده است و به همین دلیل اکثر افراد به فکر مهاجرت و خرید خانه در شهرهای کم‌جمعیت و زیبایی از جمله جزیره کیش هستند. زندگی در کیش نیز شرایط خاص خود را دارد که بهتر است پیش از خرید خانه و مهاجرت از آن‌ها مطلع شوید. همچنین برای خرید خانه، باید از بهترین زمان خرید خانه در جزیره کیش آگاه باشید تا خرید به صرفه‌ای داشته باشید.

مزایای زندگی در جزیره کیش

پیش از پرداختن به بهترین زمان خرید خانه در جزیره کیش، بهتر است به‌صورت مختصر به مزیت‌‌های زندگی در کیش اشاره کنیم. بر اساس آمارهای جهانی، کیش یکی از چهار منطقه دنیا است که نسبت به سایر مناطق، میزان اکسیژن خالص بیشتری دارد. به همین دلیل زندگی در این جزیره به کسانی که با مشکلات تنفسی دست‌وپنجه نرم می‌کنند بسیار توصیه می‌شود‌. اگر شما هم از کسانی هستید که آلودگی هوای کلان‌شهرها را تجربه کرده کرده‌اید، همین ویژگی به‌تنهایی می‌تواند برای شما قانع‌کننده باشد.

جزیره کیش از آرامش لذت‌بخشی برخوردار است و برخلاف شهرهای دیگر در این جزیره خبری از بوق‌ها و ترافیک‌های آزاردهنده نیست. امنیت نسبتاً بالا نیز از دیگر ویژگی‌های مهم این جزیره است که ارتفاع کم دیوار خانه‌ها و ویلاها می‌تواند مهر تأییدی بر این موضوع باشد. همان‌طور که می‌دانید جزیره کیش از مناطق آزاد تجاری محسوب می‌شود و شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه گمرک بهترین خودروهای دنیا را با قیمتی به‌صرفه و بسیار ارزان‌تر از شهرهای دیگر بخرید و استفاده کنید.

ویژگی ساختمان‌ها در جزیره کیش

در این بخش به ویژگی ساختمان‌های این جزیره اشاره خواهیم کرد و پس از آن به بهترین زمان خرید خانه در جزیره کیش می‌پردازیم. ضوابط و قوانین شهرسازی در جزیره کیش با سخت‌گیری بسیاری همراه است و تراکم مناطق مختلف بر اساس طرح جامع کیش واگذار می‌شود. به‌عنوان‌مثال در یکی از شهرک‌های در حال ساخت این جزیره، تراکم 130 درصدی با سطح اشتغال 40 درصد و حداکثر سه طبقه مجاز است.

از طرفی دیگر به‌خاطر قوانین جدیدی که توسط سازمان منطقه آزاد کیش قرار دادند و برای رعایت تعداد پارکینگ‌ها در هر مجتمع مسکونی، در سه طبقه حداکثر هفت واحد می‌توانند احداث نمایند. همین امر سبب به‌وجودآمدن تراس‌های نسبتاً بزرگ در طبقه‌های سوم ساختمان‌های جدید این جزیره شده که نوعی جذابیت و ویژگی به شمار می‌رود.

از دیگر ویژگی‌های ساختمان‌های بیش از سه طبقه و بهترین زمان خرید خانه در کیش، می‌توان به برخورداری از آسانسور اشاره کرد. بر اساس قوانین و ضوابط تصویب شده، تمامی ساختمان‌های بیش از سه طبقه در جزیره کیش، برای دریافت پایان کار باید آسانسور داشته باشند. علاوه بر داشتن آسانسور رعایت ایمنی آسانسور نیز باید به‌درستی رعایت شود. در ساختمان‌های نوساز جزیره کیش، فضای پیلوت نمی‌تواند مسکونی باشد و باید به انباری و پارکینگ اختصاص داده شود. نمای ساختمان‌های کیش نیز معمولاً از طراحی‌های جذاب و مناسبی برخوردارند. از طرفی دیگر به دلیل دسترسی و استفاده از مواد اولیه باکیفیتی که از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس وارد می شوند معمولاً کیفیت اجرا نیز افزایش می‌یابد.

بهترین زمان خرید خانه در جزیره کیش: دیوارهای کیش

از ویژگی‌های دیگر ساختمان‌های کیش می‌توان به دیوارهای کوتاهشان اشاره کرد. شاید کمی برای شما عجیب به نظر برسد اما دیوار منازل و ساختمان‌های این جزیره حداکثر یک متر و سی سانتی‌متر ارتفاع دارند. باور این مسئله برای کسانی که در کلان‌شهرها زندگی کرده‌اند شاید سخت و دشوار باشد. اما جزیره کیش در کنار زیبایی فضای شهری از امنیت بالایی برخوردار است و نیازی به دیوارهای بلند احساس نمی‌شود.

به‌طورکلی می‌توان گفت به علت اعمال توجه و نظارت‌های دقیقی که بر ساخت‌وسازهای این جزیره انجام می‌شود، ساختمان‌ها و مجتمع‌های تجاری در مقایسه با دیگر نقاط ایران از کیفیت ساخت بالاتری برخوردارند. همین امر می‌تواند در زمان خرید خانه در جزیره کیش نگرانی‌های شما را کمتر کند‌‌. پس از پرداختن به نکات مثبت زندگی در کیش و اشاره به ویژگی ساختمان‌ها، شرایط مالکیت و بهترین زمان خرید خانه در کیش را بیان خواهیم کرد.

بهترین زمان خرید خانه در جزیره کیش و قوانین اسناد مالکیت

در این قسمت به تفاوت قوانین مرتبط با اسناد مالکیت و در قسمت بعدی به بهترین زمان خرید خانه در کیش، اشاره می‌کنیم. پیش از اینکه نسبت به خرید خانه در کیش اقدام کنید بهتر است بدانید که اسناد مالکیت خانه‌ها در این جزیره با سایر مناطق کشور تفاوت دارد. در جزیره کیش از دو مرجع سازمان منطقه آزاد کیش یا اداره ثبت‌اسناد می‌توان سند رسمی مالکیت را تهیه نمود.

طبق قوانین حاکم بر مناطق آزاد کشور، سازمان منطقه آزاد کیش متولی اداره این جزیره است؛ بنابراین واگذاری زمین‌ها برای احداث ساختمان نیز توسط همین سازمان صورت می‌گیرد. پس از پایان عملیات ساخت‌وساز و اخذ پایان کار می‌توانند برای دریافت سند مالکیت به این سازمان مراجعه کرد. لازم به ذکر است که سند مالکیتی که از سوی این سازمان صادر می شود از لحاظ قانونی کاملاً معتبر است و حتی برای دریافت تسهیلات بانکی نیز می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها استفاده نمایید. نکته مهم دیگری که در مورد اسناد صادره از سازمان منطقه آزاد کیش وجود دارد این است که انتقال این اسناد معاف از مالیات است و در مجموع نیز انتقال‌ها تشریفات و روند اداری کمتری دارد.

دسته دیگر اسناد خانه‌های جزیره کیش مانند اسناد سایر مناطق کشور است. سندهایی که به سند تک‌برگ معروف‌اند و برای دریافت آن‌ها ابتدا به تنظیم مبایعه‌نامه و بعد مراجعه به دفتر اسناد رسمی نیاز است. به‌خاطر استعلام‌های موردنیاز از دارایی، نقل‌وانتقال این سندها چند روز بیشتر از سندهای سازمان منطقه آزاد زمان می‌برد. در انتها به بهترین زمان خرید خانه در جزیره کیش خواهیم پرداخت.

بهترین زمان خرید خانه در جزیره کیش چه موقع است؟

اگر قصد دارید برای سکونت دائم یا به‌عنوان خانه دوم در جزیره کیش خانه بخرید، بهترین زمان خرید خانه در جزیره کیش پس از اطمینان حاصل کردن از تصمیمتان است. زیرا تجربه حاکی از این است که قیمت خانه‌های این جزیره روند صعودی دارد و همواره با افزایش روبرو است. اما عده‌ای از افراد نیز قصد دارند با خرید خانه در این جزیره سرمایه‌گذاری کنند.

این حرکت به‌خاطر همان روند صعودی قیمت خانه در کیش از نظر اقتصادی حرکت مفید و سوددهی محسوب می‌شود. اما برای اینکه بتوانید تخفیف بیشتری از فروشندگان بگیرید بهترین زمان خرید خانه در جزیره کیش در دوره رکود مسکن است که در این هنگام می‌توانید نسبت به خرید خانه اقدام کنید.